اخبار

معاملات بین کوین و اما و اگرها در ایران

معاملات ریالی بیت کوین ممنوع می‌شود؟

بیت کوین بعنوان پرچمدار ارزهای دیجیتال شناخته میشود. بازاری که با سودهای خیره کننده و اخبار خوب، نظر مردم را در سراسر جهان به خود جلب کرده. بازار ارزهای دیجیتال بازاری نوپاست. برخلاف آنچه می نماید معاملاتی با ریسک بالا دارد. که همواره به سود منتج نمیشود.

در ایران مدتی ست که این بازار که گاهی هم آنرا با بیت کوین می شناسند، نظر مردم را بخود جلب کرده. این مهم به دلایل گوناگون بوده است. اما مهم ترین دلایل آن بی رونقی بورس ایران و سودهای خوب رمزارزها در مدت مشابه است. به همین جهت سیل خرید رمزارزها نه فقط از جانب سرمایه گذاران بلکه از طرف افرادی که کوچکترین اطلاعاتی در این زمینه ندارند روانه شده. بر خلاف سال های گذشته اکنون صرافی های ایرانی خرید و فروش رمز ارز در اینترنت فعالند. این امر موجب سهولت تبدیل ریال به بیت کوین یا هر رمزارز دیگری شده است.

معاملات ریالی بیت کوین ممنوع می‌شود؟

مجتبی توانگر، رئیس‌ کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، در نامه‌ای به روحانی با اشاره به پیشی‌گرفتن جست‌وجوی ارز دیجیتال از بورس در فضای مجازی، درباره خرید ریالی رمز ارزها از درگاه‌های پرداخت داخلی هشدار داد.

وی با انتشار این نامه در توییتی نوشت: ‏«با خرید ریالی ‎رمزارزها از درگاه‌های پرداخت داخلی زمینه شکل‌گیری پرونده‌ای بزرگ‌تر از ‎سکه ثامن فراهم شده است.

باید اقدامات لازم برای شناسایی مسیرهای خرید ارزی بیت‌کوین برای جلوگیری از ضربه شدید به اقتصاد کشور و بازار سرمایه انجام شود.»

او در نامه خود در خصوص تکرار مشکلات خریداران سکه ثامن هشدار داده است. توانگر در نامه مذکور خواستار مسدود شدن درگاه‌های ریالی خرید و فروش ارز دیجیتال شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *