اخبار

تداوم منفی‌های بورس در شروع هفته

تداوم منفی‌های بورس در شروع هفته

بورس اولین روز هفته را هم در مدار منفی معاملات آغاز به کار کرد. به طوری که شاخص کل طی ساعت نخست معاملات امروز با افت ۳۷ هزار واحدی (معادل ۲.۶ درصد) مواجه شده. شاخص هموزن هم ۱.۶ درصد از ارتفاع خود را از دست داده است.

در بین صنایع، تنها شاخص کانی‌های غیرفلزی و صنعت تک نماد محصولات چوبی مثبت است. و دیگر صنایع با شاخص صنعت منفی مواجه‌اند. پالایشی‌ها، خودروسازان و فلزات اساسی از جمله صنایعی هستند که با منفی‌های سنگین مواجه‌اند.

به این ترتیب کلیت بازار منفی است و تنها برخی از تک نمادها سبزپوشند. در این میان می‌توان به برکت اشاره کرد که امروز را با صف فروش شروع کرد اما با اقبال سهامداران همراه شد و با رشد ۱۰ درصدی به صف خرید رفت. این نماد تا اینجای کار بیشترین ارزش معاملات را در اختیار دارد.

تا پایان ساعت اول معاملات امروز ارزش معاملات خرد به رقم ۵۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. داروسازان، شیمیایی و خودروسازی صنایعی هستند که بیشترین ارزش معاملات خرد را تا این ساعت داشتند.

پول‌های حقیقی همچنان با قدرت در حال خروج از بازار است. طی یک ساعت نخست بازار امروز خالص خرید حقیقی‌ها به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

در پایان ساعت اول معاملات بورس امروز ۷۷ درصد از نمادها در سطوح منفی قیمت‌ها قرار گرفته‌اند و در این میان ۴۵ درصد نمادها با صف فروش مواجه‌اند. ارزش این صف‌های فروش به ۲۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در سمت مقابل ۱۵ درصد نمادها با صف‌های خریدی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان همراهند.

دو ETF دولتی یعنی دارا یکم و پالایشی یکم با هجوم سهامداران برای فروش مواجه شده‌اند و تا ۷ درصد افت را تجربه کرده‌اند. پالایشی یکم در معاملات امروز به زیر ۸ هزار تومان رسید و در این دقایق در محدوده ۷۵۰۰ تومانی و در نزدیکی NAV در حال معامله است. دارا یکم هم حدود ۳۳ درصد زیر NAV قرار گرفته و در کف کانال ۱۵ هزار تومانی معامله می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *