اخبار, تحلیل

خط ویژه صف خرید در بورس تهران

دو دستگی نمادها در بازار امروز هم ادامه یافته و حتی بیش از پیش شده است. به عبارتی دیگر در بازار امروز هم نمادهای بزرگ منفی هستند و به همین خاطر شاخص کل با افت ۱.۳ درصدی مواجه شده است. اما در سمت مقابل اقبال به نمادهای کوچک بازار زیاد است و در همین پی شاخص هموزن در مسیر صعودی قرار گرفته و رشد ۰.۹ درصدی داشته است. در این میان نکته جالب توجه صف‌های خرید و فروش است. صف‌هایی که مدت‌هاست بدون توجه چندانی به منفی یا مثبت بودن شاخص‌ها پابرجا هستند.

شروع منفی بورس در هفته جدید؟

تا ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه شاخص کل ۱.۳ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و با افت ۱۸ هزار واحدی از میانه کانال ۱.۴ میلیونی فاصله گرفت. اما از آن‌جایی که دو سوم نمادها تا این ساعت در مدار مثبت معاملات بودند شاخص هم‌وزن مثبت شد و حدود ۰.۹ درصد به ارتفاع خود اضافه کرد. البته فشار فروشی که بر نمادهای بزرگ بازار غلبه کرده تا حدی هم به نمادهای کوچک‌تر سرایت داشته و در این دقایق شاخص هموزن هم تحت فشار قرار گرفته است.

نکته جالب توجه بازار امروز این است که تا اینجای کار ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم،ETF دولتی) به رقم جالب توجه ۸۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. به این ترتیب شاید بتوانیم امروز دوباره شاهد رسیدن ارزش معاملات به سطوح بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان باشیم.

اما در این میان با منفی شدن شاخص کل شاهد فروش حقیقی‌ها هم هستیم. به طوری که خالص فروش حقیقی‌ها تا ساعت ۱۰:۱۵ به عدد ۱۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

نمادهایی که قفل در صف‌ها شده‌اند

اما نکته جالب توجه در این میان این است که در این ساعت ۹ درصد نمادها با صف‌های فروشی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان مواجه‌ هستند و بیش از ۴۰ درصد نمادها هم صف خریدهایی به ارزش ۳۲۰۰ میلیارد تومان را تجربه می‌کنند.

مدت‌هاست که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نمادها هر روز صف خرید دارند و در سمت مقابل هم کمتر از ۱۰ نمادها با صف فروش مواجهند. به عبارتی دیگر به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از نمادهای بورسی مدت‌هاست در صف‌ها قفل شده‌اند و بی‌توجه به اعداد شاخص راه خود را می‌روند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *