دسته‌بندی نشده

اخبار نماد وآیند

اخبار نماد وآیند

سود ۵۳ هزار میلیارد تومانی بانک آینده از فروش ایران مال

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود،. در خصوص قیمت گذاری ایران مال به بیدارنامه گفت: با توجه به رشد نرخ دلار و ملک به نظر میرسد، ۸۵ هزار میلیارد تومان، رقم منطقی به حساب بیاید.

پیدا کردن خریدار ۱۰۰ درصدی برای ایران مال آسان نیست

وی سود بانک آینده در فروش ایران مال با نرخ اعلام شده را حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان دانست. و ادامه داد: بانک آینده با نماد وآیند توانست با یک سرمایه گذاری درست در زمان مناسبی.، سود بالایی را به دست بیاورد.
این منبع مطلع با اشاره به اخباری که پیش از این در مورد قصد بانک آینده. برای واگذاری ایران مال به صورت عرضه اولیه آمده بود گفت: .ایران مال به عنوان املاک تملیکی بانک آینده به حساب میاید. از این رو براساس قوانین بانک مرکزی باید در ابتدا به صورت مزایده ای به فروش برسد. در صورتیکه مشتری وجود نداشت، بانک میتواند به سایر روش ها از جمله عرضه اولیه اقدام به فروش دارایی خود کند.
وی با تاکید بر اینکه بانک هم میداند پیدا شدن مشتری برای خرید ۱۰۰ درصدی این ملک، آسان نیست. اضافه کرد: بنای کلی بانک بر این بود که ایران مال را از طریق عرضه اولیه به فروش برساند، اکنون نیز قیمتی را برای این ملک انتخاب کرده که میخواهد روی همین قیمت عرضه اولیه کند.

عرضه اولیه ایران مال در سال آینده

این منبع آگاه ادامه داد: البته در مسیر عرضه اولیه ایران مال موانعی هم وجود دارد. برای مثال میتوان به وضعیت شاخص اشاره کرد،. به عبارت دیگر در حال حاضر عرضه اولیه ها برای جلوگیری از ریزش شاخص مدیریت میشود. بنابراین به نظر میرسد تا زمانی که بازار توانایی هضم عرضه اولیه های بزرگ را نداشته باشد. اجازه این عرضه داده نمیشود. با این حساب گمان میرود عرضه اولیه ایران مال در ابتدای سال آینده اجرایی شود.
وی افزود: یکی دیگر از چالش هایی که در سر راه عرضه اولیه ایران مال وجود دارد. این است که این شرکت در گروه اجاره داری پذیرش شده که جز اولین شرکتها در این صنعت است. این در حالی است که در ایران بازدهی اجاره تناسبی با نرخ گذاری تجاری ندارد، به نظر میرسد نرخ گذاری این ملک در عرضه اولیه هم دچار چالش هایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *